تجلیل از پیامبر اعظم (ص)

تجلیل از پیامبر اعظم (ص)
قالب وبلاگ
نويسندگان

حادثه مهم دیگری که پیش از بعثت رسول خدا (صلی اللهعلیه و آله و سلم) رخ داد که موقعیت ایشان را در دیده مردم مکه نشان می‌دهد، داستاننصب حجر الاسود است. همانطور که در تاریخ آمده است قبل از بعثت، خانه خدا - کعبه - مورد احترام و تقدس اعراب بود و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و برخی اجدادایشان به دور این مکان طواف می‌کردند.
سالی، سیلی در مکه جاری شد که باعثویرانی دیوارهای خانه خدا گشت. و قریش که زمامداری کعبه را به عهده داشتند، تصمیمبه مرمت آن گرفتند. آنها دیوارها را بالا بردند و هنگامی که خواستندحجرالاسود که سنگ مقدسی است در سر جای خود نصب کنند، بین این که افتخار نصب این سنگمقدس نصیب چه قبیله‌ای شود میان آنها اختلاف پیش آمد .
بالاخره پیرمرد سالخورده‌ای کهمورد احترام قریش بود، پیشنهاد کرد که هر کسی را که ابتدا از در مسجد وارد شود بهداوری بپذیرند که این پیشنهاد مورد استقبال همه قرار گرفت.
در این هنگام بودکه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از در مسجد وارد شدند و بزرگان قریشامانتداری ایشان را تصدیق کرده و داوری ایشان را پذیرفتند. شخص پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) سنگ رابرداشتند و آن را بر جای خود قرار دادند و با این داوری خردمندانه از خونریزی بزرگیجلوگیری می‌کردند.
این حادثه می‌رساند که با این که پیامبر در هنگام وقوعاین ماجرا جوانی 35 ساله بودند، تا چه حد مورد احترام قریش و دیگران بوده و همگی بهامانتداری و درستکاری و درایت ایشان تصدیق داشتند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 3 دی 1391برچسب:, ] [ 9:28 ] [ شیرین ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ تجلیل از پیامبر اعظم (ص) خوش آمدید.
آرشيو مطالب
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 2852
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب